Mladá maminka - učitelka potřebovala stihnout druhé pololetí, pomohly jí mikrojesle
Eva Novotná učí na prvním stupni základní školy v Blansku a má tři děti. Nejmladšímu Jáchymovi je 3,5 roku. Rodičovskou dovolenou od začátku plánovala na dva roky a ještě se o ni s manželem podělili – Eva se totiž chtěla vrátit do školy tak, aby stihla druhé pololetí své třídy. Když se blížily Jáchymovy druhé narozeniny, začali rodiče pátrat po zařízení, které by jejich syn mohl navštěvovat. V místní dětské skupině bylo bohužel už plno, a tak se rozhodli využít nově otevřené mikrojesle Veselý Paleček.
V Blansku panuje podobná situace jako jinde v Česku – kapacita mateřských školek nestačí a čím mladší dítě je, tím více se rodiče potýkají s problémem „kam s ním“. Právě zájem ze strany rodičů vedl tamní mateřské centrum k vybudování mikrojeslí. Jejich vznik umožnila i dotace z Evropského sociálního fondu Operačního programu Zaměstnanost.
Jáchym začal do mikrojeslí chodit nejprve na dopoledne, aby si postupně zvykl. „Přirozeně jsem měla obavy, jak to zvládne. Jáchym je velmi zvídavý, kontaktní, nenechá se jen tak odbýt. Pobyt v mikrojeslích, tedy mezi cizími dětmi a novou pečující osobou, ale zvládl nejlépe z našich tří dětí, které chodily do klasické mateřské školky,“ vypráví Eva Novotná. Postupně tak mohl přejít na celodenní režim včetně poledního spánku.
Jáchym byl v mikrojeslích velmi spokojený, chůva se mu a samozřejmě i ostatním dětem opravdu velmi věnovala. Děti malovaly, stříhaly, lepily, pomáhaly s vařením, prostíráním, uklízely… v neposlední řadě Jáchym velmi rychle, ale zároveň přirozeně odboural pleny a dudlík,“ vzpomíná Eva. Právě zapojení dětí do rozličných aktivit, samozřejmě s přihlédnutím k jejich věku, velmi ocenila – jednoduše proto, že některé by ji doma ani nenapadly, nebo by zkrátka na ně neměla tolik času či trpělivosti.
Přestup do školky zvládl Jáchym skvěle
Další výhodu mikrojeslí spatřuje maminka v tom, že se dítě naučí, že není středem pozornosti a že je třeba někdy počkat, než chůva obslouží další děti. Mikrojesle jsou ale koncipovány tak, že v jednu chvíli se chůva může starat maximálně o čtyři děti. Vyšší kapacita zkrátka není možná, a tak žádné dítko nečeká příliš dlouho. V praxi samozřejmě dochází k tomu, že zařízení navštěvuje více dětí, ty se ale různě střídají – někdo chodí jen na dopoledne, někdo třeba jen v úterý a ve čtvrtek a podobně.
Z mikrojeslí přešel Jáchym do dětské skupiny se zaměřením na angličtinu, kde se – i díky pobytu v mikrojeslích – velmi rychle adaptoval. Nyní ve 3,5 letech už navštěvuje mateřskou školku. „Myslím, že pobyt v mikrojeslích byl pro Jáchyma přínosem. Snadno zvládl přesun do dětské skupiny a do školky se velmi těšil. Několikrát jsem zaznamenala názor, že by jiné maminky tak malé dítě do zařízení podobného typu nedaly, ale myslím, že to je individuální. Já sama jsem jesle navštěvovala od jednoho roku a troufám si říci, že mě to nijak negativně nepoznamenalo. A Jáchym naopak mnoho získal,“ uzavírá Eva Novotná.
Mladá maminka – učitelka potřebovala stihnout druhé pololetí, pomohly jí mikrojesle
Eva Novotná učí na prvním stupni základní školy v Blansku a má tři děti. Nejmladšímu Jáchymovi je 3,5 roku. Rodičovskou dovolenou od začátku plánovala na dva roky a ještě se o ni s manželem podělili – Eva se totiž chtěla vrátit do školy tak, aby stihla druhé pololetí své třídy. Když se blížily Jáchymovy druhé narozeniny, začali rodiče pátrat po zařízení, které by jejich syn mohl navštěvovat. V místní dětské skupině bylo bohužel už plno, a tak se rozhodli využít nově otevřené mikrojesle Veselý Paleček.
V Blansku panuje podobná situace jako jinde v Česku – kapacita mateřských školek nestačí a čím mladší dítě je, tím více se rodiče potýkají s problémem „kam s ním“. Právě zájem ze strany rodičů vedl tamní mateřské centrum k vybudování mikrojeslí. Jejich vznik umožnila i dotace z Evropského sociálního fondu Operačního programu Zaměstnanost.
Jáchym začal do mikrojeslí chodit nejprve na dopoledne, aby si postupně zvykl. „Přirozeně jsem měla obavy, jak to zvládne. Jáchym je velmi zvídavý, kontaktní, nenechá se jen tak odbýt. Pobyt v mikrojeslích, tedy mezi cizími dětmi a novou pečující osobou, ale zvládl nejlépe z našich tří dětí, které chodily do klasické mateřské školky,“ vypráví Eva Novotná. Postupně tak mohl přejít na celodenní režim včetně poledního spánku.
Jáchym byl v mikrojeslích velmi spokojený, chůva se mu a samozřejmě i ostatním dětem opravdu velmi věnovala. Děti malovaly, stříhaly, lepily, pomáhaly s vařením, prostíráním, uklízely… v neposlední řadě Jáchym velmi rychle, ale zároveň přirozeně odboural pleny a dudlík,“ vzpomíná Eva. Právě zapojení dětí do rozličných aktivit, samozřejmě s přihlédnutím k jejich věku, velmi ocenila – jednoduše proto, že některé by ji doma ani nenapadly, nebo by zkrátka na ně neměla tolik času či trpělivosti.
Přestup do školky zvládl Jáchym skvěle
Další výhodu mikrojeslí spatřuje maminka v tom, že se dítě naučí, že není středem pozornosti a že je třeba někdy počkat, než chůva obslouží další děti. Mikrojesle jsou ale koncipovány tak, že v jednu chvíli se chůva může starat maximálně o čtyři děti. Vyšší kapacita zkrátka není možná, a tak žádné dítko nečeká příliš dlouho. V praxi samozřejmě dochází k tomu, že zařízení navštěvuje více dětí, ty se ale různě střídají – někdo chodí jen na dopoledne, někdo třeba jen v úterý a ve čtvrtek a podobně.
Z mikrojeslí přešel Jáchym do dětské skupiny se zaměřením na angličtinu, kde se – i díky pobytu v mikrojeslích – velmi rychle adaptoval. Nyní ve 3,5 letech už navštěvuje mateřskou školku. „Myslím, že pobyt v mikrojeslích byl pro Jáchyma přínosem. Snadno zvládl přesun do dětské skupiny a do školky se velmi těšil. Několikrát jsem zaznamenala názor, že by jiné maminky tak malé dítě do zařízení podobného typu nedaly, ale myslím, že to je individuální. Já sama jsem jesle navštěvovala od jednoho roku a troufám si říci, že mě to nijak negativně nepoznamenalo. A Jáchym naopak mnoho získal,“ uzavírá Eva Novotná.
Mladá maminka – učitelka potřebovala stihnout druhé pololetí, pomohly jí mikrojesle
Eva Novotná učí na prvním stupni základní školy v Blansku a má tři děti. Nejmladšímu Jáchymovi je 3,5 roku. Rodičovskou dovolenou od začátku plánovala na dva roky a ještě se o ni s manželem podělili – Eva se totiž chtěla vrátit do školy tak, aby stihla druhé pololetí své třídy. Když se blížily Jáchymovy druhé narozeniny, začali rodiče pátrat po zařízení, které by jejich syn mohl navštěvovat. V místní dětské skupině bylo bohužel už plno, a tak se rozhodli využít nově otevřené mikrojesle Veselý Paleček.
V Blansku panuje podobná situace jako jinde v Česku – kapacita mateřských školek nestačí a čím mladší dítě je, tím více se rodiče potýkají s problémem „kam s ním“. Právě zájem ze strany rodičů vedl tamní mateřské centrum k vybudování mikrojeslí. Jejich vznik umožnila i dotace z Evropského sociálního fondu Operačního programu Zaměstnanost.
Jáchym začal do mikrojeslí chodit nejprve na dopoledne, aby si postupně zvykl. „Přirozeně jsem měla obavy, jak to zvládne. Jáchym je velmi zvídavý, kontaktní, nenechá se jen tak odbýt. Pobyt v mikrojeslích, tedy mezi cizími dětmi a novou pečující osobou, ale zvládl nejlépe z našich tří dětí, které chodily do klasické mateřské školky,“ vypráví Eva Novotná. Postupně tak mohl přejít na celodenní režim včetně poledního spánku.
Jáchym byl v mikrojeslích velmi spokojený, chůva se mu a samozřejmě i ostatním dětem opravdu velmi věnovala. Děti malovaly, stříhaly, lepily, pomáhaly s vařením, prostíráním, uklízely… v neposlední řadě Jáchym velmi rychle, ale zároveň přirozeně odboural pleny a dudlík,“ vzpomíná Eva. Právě zapojení dětí do rozličných aktivit, samozřejmě s přihlédnutím k jejich věku, velmi ocenila – jednoduše proto, že některé by ji doma ani nenapadly, nebo by zkrátka na ně neměla tolik času či trpělivosti.
Přestup do školky zvládl Jáchym skvěle
Další výhodu mikrojeslí spatřuje maminka v tom, že se dítě naučí, že není středem pozornosti a že je třeba někdy počkat, než chůva obslouží další děti. Mikrojesle jsou ale koncipovány tak, že v jednu chvíli se chůva může starat maximálně o čtyři děti. Vyšší kapacita zkrátka není možná, a tak žádné dítko nečeká příliš dlouho. V praxi samozřejmě dochází k tomu, že zařízení navštěvuje více dětí, ty se ale různě střídají – někdo chodí jen na dopoledne, někdo třeba jen v úterý a ve čtvrtek a podobně.
Z mikrojeslí přešel Jáchym do dětské skupiny se zaměřením na angličtinu, kde se – i díky pobytu v mikrojeslích – velmi rychle adaptoval. Nyní ve 3,5 letech už navštěvuje mateřskou školku. „Myslím, že pobyt v mikrojeslích byl pro Jáchyma přínosem. Snadno zvládl přesun do dětské skupiny a do školky se velmi těšil. Několikrát jsem zaznamenala názor, že by jiné maminky tak malé dítě do zařízení podobného typu nedaly, ale myslím, že to je individuální. Já sama jsem jesle navštěvovala od jednoho roku a troufám si říci, že mě to nijak negativně nepoznamenalo. A Jáchym naopak mnoho získal,“ uzavírá Eva Novotná.